resizeW diecie na emeryturze lub rencie, ważne jest, aby pomagała nam w dbaniu o zdrowie i ewentualnie zapobiegała chorobom takim, jak miażdżyca. Dlatego zapoznaj się z zasadami diety dla seniora i przestrzegaj ich. Czy znasz piramidę zdrowego żywienia? Jest to ułożone w trójkąt menu obrazujące ile, jakich składników odżywczych powinno się jeść, by nasza dieta byłą zbalansowana i zdrowa. Warto powiesić sobie taki obrazek w widocznym miejscu w kuchni i sprawdzać czy postępujemy zgodnie z wytycznymi. Cholesterol w starszym wieku staje się naprawdę poważnym wrogiem, dlatego warto leczyć go właśnie dietą- także i zapobiegać. Jeśli lubisz ciasta, tłuste mięsa czy smażone pierogi- warto jednak zmienić to na zdrowsze menu. Jedz dużo warzyw i owoców. Dobrą propozycją obiadową jest na przykład wielowarzywna zupa. Mięsa staraj się jeść 2- 3 razy w tygodniu. Wybieraj raczej te chude i jeśli lubisz smażone- zdrowiej jest wybrać wariant pieczeniowy. Jedz także dużo białka, znajdującego się w jajkach, jogurtach czy roślinach strączkowych.
Dieta dla seniora– porady

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

o nas
Czym się różni emerytura od renty? Czy będąc na emeryturze możesz także pobierać rentę? Jak obliczyć jej wysokość? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz na blogu „Emerytury i Renty”. Podpowiemy, doradzimy, przekażemy trochę informacji na ten temat w czytelny i intuicyjny sposób. Analizujemy na bieżąco wszystkie aktualne pisma urzędowe, a to co z nich wynika przedstawiamy na naszym blogu w łatwej do przyswojenia formie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się np. dlaczego co roku stawka emerytalna idzie w dół, bez analizowania dokumentów napisanych językiem urzędowym to zapraszamy na naszego bloga. U nas tylko aktualne i sprawdzone informacje.